Het cruiseschip Azamara Quest van de Amerikaanse luxecruiserederij Azamara Club Cruises lag op 4 en 5 september 2016 voor de eerste keer aangemeerd in Antwerpen. Neem een kijkje aan boord van dit drijvende luxehotel.
Na een afwezigheid van vier jaar meerde Azamara Club Cruises dit jaar opnieuw aan in Antwerpen. Dit keer stuurde de Amerikaanse luxecruiserederij hun schip Azamara Quest naar de stad. Het was de eerste keer dat het schip in de Scheldestad aanmeerde. Omdat de rederij haar focus legt op de bestemmingen plant het langere bezoeken in de verschillende havens. In Antwerpen bleef de Azamara Quest daarom van zondagmiddag 4, tot maandagnamiddag 5 september in de stad. Zo kregen de passagiers ook de kans om Antwerpen bij nacht te verkennen.
Vernieuwd, klassiek interieur
Azamara Club Cruises besliste in 2015 dat hun twee schepen een grondige opknapbeurt zouden krijgen. Azamara Quest werd daarom in april 2016 in het droogdok gestuurd en werd volledig omgebouwd. De focus lag daarbij vooral op het moderniseren van het interieur waarbij veel gebruik gemaakt werd van lichte kleuren. Maar daarnaast werden ook enkele nieuwe suites toegevoegd.
Het schip is klassiek ingericht met donkere houtsoorten en beige en witte tinten. In de traphallen zijn overal zwarte smeedijzeren relingen te vinden met gouden accenten en klassieke of modernere kunstwerken. Het schip is ook ruim en heeft veel plaatsen waar de passagiers rustig kunnen zitten. Wie meer geïnteresseerd is in het dineren kan terecht in één van de vier restaurants aan boord.
Azamara Quest werd in 2000 gebouwd als R7 voor Renaissance Cruises. Deze rederij liet op enkele jaren tijd 8 identieke cruiseschepen bouwen, maar niet veel later gingen ze failliet. De schepen werden daarna verdeeld onder andere cruiserederijen. Royal Caribbean Ltd, waar Azamara Club Cruises deel van uitmaakt, kocht in 2007 twee van de schepen en startte daarmee Azamara Cruises op, wat later zou veranderen naar Azamara Club Cruises. De acht schepen mogen dan wel identiek zijn van layout toch heeft elke rederij door de jaren heen haar eigen accenten aan boord weten te leggen.
© 2016 – StampMedia – Sebastiaan Peeters
Dit artikel werd gepubliceerd door Apen.be op 06/09/2016